MODULARNO STRUČNO USAVRŠAVANJE: UVOĐENJE TAJNIKA, VODITELJA RAČUNOVODSTVA I RAVNATELJA U RAD I POSLOVANJE ODGOJNO-OBRAZOVNIH USTANOVA

Cilj:

  • stručno osposobljavanje i priprema za rad u upravi odgojno-obrazovnih ustanova radi što uspješnijeg obavljanja normativno-pravnih, kadrovskih, računovodstvenih, općih i ostalih administrativno-tehničkih poslova propisanih pojedinim djelokrugom rada
  • upoznavanje ustroja i funkcioniranja odgojno-obrazovne ustanove i svojih ovlasti u radu.

Zadaće:

  • sudionici će uz teorijsko znanje, dobiti uvid u praktične dijelove posla
  • steći će znanja, sposobnosti i vještine za efikasan rad i izvršavanje zadataka u ustanovi kroz radionice i dvosmjernu komunikaciju s predavačima
  • razumjeti će rad škole kao organizacije i pedagoške institucije
  • usvojiti osnove rada u okviru svojih ovlasti

Zainteresirane skupine:

  • osobe bez radnog iskustva u školskim ustanovama
  • osobe koje imaju radno iskustvo u školskim ustanovama i žele dobiti bolji uvid i sigurnost u ono što rade.

Predavači i organizatori usavršavanja:

  • Đurđica Šoić, dipl. iur., pravna savjetnica u HZOŠ
  • Monika Sakoman, struč. spec. admin. publ., tajnica u Osnovnoj školi Odra
  • Marin Karin, dipl. iur., tajnik u Osnovnoj školi Kajzerica
  • Robert Klarić, mag. oec., voditelj računovodstva u OŠ Kustošija
  • Jasmina Hamer, ravnateljica HZOŠ
  • Sanja Dušić, tajnica-računovotkinja HZOŠ

Mjesto održavanja:

Zagreb – 2x dvodnevna edukacija sva 4 modula

 Vodice – 3 modula organizirana kao poseban program uz program državnog skupa (dio 4. modula je jedna od tema stručnog skupa)

1. MODUL: UPRAVLJANJE ŠKOLSKOM USTANOVOM I UREDSKO POSLOVANJE

Teorijski dio:

  • Pregled svih zakonskih, podzakonskih i internih akata važnih za upravljanje školom i vođenje uredskog poslovanja
  • upoznavanje zakonskog okvira temeljem kojih se donose akti koji su potrebni za zakonito i svrsishodno funkcioniranje i poslovanje školske ustanove

Ogledni primjerci akata:

  • osnivački akt
  • statut – drugi opći akti
  • pojedinačni akti
  • postupak imenovanja ravnatelja škole
  • postupak izbora članova školskog odbora

Radionički dio:

  • Izrada akata i uredsko poslovanje u praksi
  • donošenje Plana klasifikacijskih oznaka
  • primjena Uredbe o uredskom poslovanju

2. MODUL: RADNI ODNOSI I MATERIJALNA PRAVA RADNIKA

Teorijski dio:

  • Pregled zakonskih, podzakonskih i  internih akata važnih za  zasnivanje i prestanak radnog odnosa i ostvarivanje materijalnih prava radnika
  • postupak zasnivanja radnog odnosa u školi (na temelju natječaja, bez natječaja; na neodređeno vrijeme, na određeno vrijeme); prednost prema posebnim propisima
  • sklapanje ugovora o radu sa stručnom osobom, s nestručnom osobom, s pripravnikom, uz probni rad
  • vrsta i razina obrazovanja radnika pojedinog radnog mjesta, inozemna obrazovna kvalifikacija regulirane profesije

Radionički dio:

  • Provođenje postupka zasnivanja radnog odnosa u praksi škole
  • Natječajni postupak kroz odredbe Pravilnika o načinu i postupku zapošljavanja u osnovnoj školi
  • Kadrovski poslovi : unos  radnika u Registar zaposlenih osoba, e -Maticu, Carnet HUSO sustav, aktivacija Office 365 sustava, evidencije radnog vremena
  • Provjera vjerodostojnosti isprave
  • Provođenje postupka prestanka radnog odnosa u praksi škole
  • Prikaz prestanka radnog odnosa pomoću praktičnih primjera i oglednih primjera dokumenata.

3. MODUL: ZAJEDNIČKI POSLOVI RAVNATELJA, TAJNIKA I VODITELJA RAČUNOVODSTVA

Teorijski dio:

  • Zajednički poslovi u provođenju postupka jednostavne nabave; pravna osnova i praktična primjena kroz primjere

Radionički dio:

  • Provedba postupka jednostavne nabave u skladu s Pravilnikom postupka jednostavne nabave, unos ugovora u EOJN, rad u aplikaciji INabava2
  • Zajednički poslovi vezane uz ispunjavanje Upitnika o fiskalnoj odgovornosti
  • Zajednički poslovi tajnika i voditelja računovodstva vezani uz popis dugotrajne i kratkotrajne imovine, zaprimanje i obrada e-računa i ostali.
  • Ostali zajednički poslovi u vezi s pravima iz Kolektivnog ugovora i prikazima akata

Ogledni primjerci dokumenata vezano uz:

  • plaće, uvećanje plaće, nalozi za prekovremeni rad, godišnji odmor, plaćeni i neplaćeni dopust, ostala materijalna prava prema TKU i KU i obračun navedenih prava

4. MODUL: PRAVA I OBVEZE UČENIKA I RODITELJA

A)  Primjeri postupanja škole u postupku provedbe ovrhe radi prisilnog  oduzimanja i predaje djeteta

Teorijski dio:

  • zaštita najboljeg interesa djeteta u postupku provedbe ovrhe radi prisilnog oduzimanja i predaje djeteta
  • aktualna problematika iz rakursa provedbe ovrhe u školskim ustanovama
  • poseban postupak ovrhe koji je uređen Obiteljskim zakonom – čl.509. st. 1
  • Pravilnik o načinu postupanja odgojno-obrazovnih radnika školskih ustanova u poduzimanju mjera zaštite prava učenika te prijave svakog kršenja tih prava nadležnim tijelima
  • Protokol o pokretanju psiholoških kriznih intervencija u sustavu odgoja i  obrazovanja- preventivni postupci

Radionički dio:

  • način postupanja i suradnje ravnatelja školskih ustanova sa svim dionicima postupka provedbe ovrhe (recentna sudska praksa i ogledni primjeri)
  • postupak zaštite osobnih podataka te tajnosti podataka u predmetnom postupku, a sve sukladno propisima o zaštiti osobnih podataka, odnosno tajnosti podataka (smjernice za prepoznavanje kršenja odredbi pozitivnih propisa o zaštiti osobnih podataka, odnosno tajnosti podataka)
  • utvrđivanje potrebe za kriznom intervencijom
  • (protokol o pokretanju psiholoških kriznih intervencija)
  • Kaznenopravna zaštita djelatnika iz sustava odgoja i obrazovanja u kontekstu službene osobe
  • (modus i primjer prijave svakog napada ili ugroze “stručnog radnika“ koji se provjerava po službenoj dužnosti)

B) Upravni postupci u školama i pedagoške mjere

Teorijski dio:

  • Obveza primjene ZUP-a u radu školskih ustanova (osnovne i srednje  škole)
  • Subordinacija pravnih akata koji sadrže pravne norme
  • Oblik i sadržaj rješenja kojima se odlučuje u upravnom postupku;  navođenje istih po ZOOOSŠ-u i drugim zakonima

Radionički dio:

  • Prikaz postupka izrade i dostave upravnih akata: (ogledni primjeri)
  • Rješenja o privremenom udaljenju učenika iz škole
  • Rješenja o pedagoškoj mjeri preseljenja u drugu školu
  • Rješenja o pedagoškoj mjeri isključenja iz srednje škole
  • Rješenja o polaganju razrednog i predmetnog ispita
  • Odlučivanja po prigovoru
  • Odluke o ukidanju pedagoške mjere

Ostali primjeri:

  • Rješenje o priznanju inozemne obrazovne kvalifikacije radi nastavka obrazovanja u RH
  • Rješenje o odbijanju pristupa informaciji

Praktični primjeri:

  • Prikaz računanja rokova prema Zakonu o općem upravnom postupku

Program rada s terminima održavanja i rasporedom naveden je u posebnom dokumentu.

Iznosi kotizacija
1. i 2. modul 3. i 4. modul
Članice HZOŠ 750,00 kn 750,00 kn
Nečlanice 900,00 kn 900,00 kn
1., 2., 3. i 4. modul
Članice HZOŠ 1250,00 kn
Nečlanice 1550,00 kn
1., 2. i 3. modul
Članice HZOŠ 900,00 kn
Nečlanice 1110,00 kn

VAŽNO!

Kotizacija se uplaćuje od 1. siječnja 2022. Molimo ne uplaćujte kotizaciju u 2021.

Kotizaciju uplatiti na IBAN: HR3823600001101552347 (naknada uključuje: prezentacije predavača, napitak, prigodan snack i PDV-e).

Polaznici će dobiti potvrdu o modularnom stručnom usavršavanju.

Dokumenti su dostupni na ovoj poveznici: